Julkonsert_topbnr_kc_2017.jpg

Julkonsert_bnr_biljetter_kc.jpg



KCMEDIAknapp.jpg



Biljetter.png



banner-podcast150px.jpg



UppdragSverige-knapp.jpg



VarldenIdag.jpg



STH.jpg



Kanal10.jpg



oppna



Denna Vecka

Torsdag 09:00-11:00
Öppna förskolan

Lördag 10:00-12:00
Barnloppis

Lördag 19:00
Ungdomsmöte
Micael Lundin

Söndag 10:00
Gudstjänst
Andreas Junaeus
Byggoffer
Promiseland
Webb-tv

Söndag 18:00
Församlingsbön
för medlemmar

För mer info se
Kalendern

Kommande-handelser.jpg   Facebook-mindre.png Instagram-mindre.png

 

 

Gud behöver människor i funktion

130330-Musikcafe-1.jpg

På påskafton var det dags för det fjärde mötet i konferensen Kristi Kors – en välsignelse för alla folk. Även denna kväll talade Stefan Salmonsson, och efter mötet samlades många för att ta del av det musikcafé som sedan ägde rum och som denna kväll gjorde reklam för nästa års Pionjärskola.

– Jesus vill hela din förtvinade hand ikväll, inledde Stefan Salmonsson sin predikan där han utgick från bibeltexten om när Jesus helar mannen med förtvinad hand. Salmonsson återkom även till budskapet från kvällen innan, att Gud inte vill ta bort det som hänt, men att han däremot vill ta bort effekten av det som hänt. 
 Jesus vill förlåta oss, men inte bara det, han vill även rena oss från all orättfärighet. Och du behöver låta dig renas av honom.

Efter mötet riggades det snabbt i ordning för ett musikcafé som hade ett särskilt fokus på Pionjärskolan. Ett år där man får jobba i församlingen och utmanas när man tjänar Gud på en mängd olika sätt.
 När jag gick Pionjärskolan fick jag se hur Gud kunde använda mig i alla situationer, inte bara när jag själv kände mig känslomässigt som bäst, delade Simon Börjesson som själv gick Pionjärskolan för två år sedan. 

130330-Musikcafe-2.jpg

Caféet varvades med både sånger och vittnesbörd från olika håll. Micael Lundin delade om sitt liv där han tidigt valde att ge hela sitt liv åt att tjäna Gud. Ett pionjärliv där han och hans familj bland annat fick vara med och starta en församling som idag vuxit och fortsätter att bära rik frukt. 
 Att få stå idag och titta tillbaka på ett liv där man tjänat Gud är mer tillfredställande än något annat! Livet är kort och det bästa sättet att leva det på är att tjäna Herren, sade han.

En annan som gått pionjäråret tidigare var Annie Fridberg som även hon uttryckte en tacksamhet över att fått se hur Gud kunde använda henne i så många olika lägen. 
 Jag har fått gå ifrån att vara en konsument till att bli en producent, och lärt mig att tjäna Gud även i de oglamorösa och enkla situationerna, berättade Annie innan hon sen sjöng en egenskriven sång om att gå den vägen Gud har för dig.

 Att ge sitt liv åt att tjäna Gud går emot den tid som vi lever i just nu, men vi vill resa upp en ung generation som brinner för just detta, att tjäna Gud. 
Andreas Junaeus presenterade kort innehållet i pionjäråret och syftet med varför församlingen startat detta arbete. Som avslutning på kvällen sjöng sedan paret Fridberg en sång med en bön om att få bli dragna in i beroendet av Gud, en sång som också sammanfattade vad Pionjärskolan handlar om, att få lära sig lita på att Gud i alla lägen.

130330-Musikcafe-3.jpg 


Publicerad: 2013-03-31
Text: Viktor Gerdin
Foto: Sophie Pettersson